بازی پوکر آنلاین به همراه آموزش + دانلود بازی پوکر

بازی پوکر آنلاین یکی از هیجان‌انگیزترین و مطرح‌ترین بازی‌ها در بین گیمرها است. این بازی به صورت گروهی انجام می‌شود و موفقیت در آن علاوه بر شانس به مهارت نیز نیاز دارد. این بازی را می‌توان به صورت دو نفره الی نه نفره انجام داد. بازی پوکر انواع مختلفی دارد که جذاب‌ترین و پر تقاضاترین آن، نوع پوکر تگزاس هولدم است.

مشخصات بازی پوکر آنلاین

بازی پوکر آنلاین مانند هر بازی دیگری ویژگی‌ها و مشخصه‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. برخی از این مشخصات در جدول زیر لیست شده‌اند و در ادامه مطلب بیشتر در مورد آن‌ها صحبت خواهد شد.

ویژگی‌های بازی پوکر

انواع اصلی بازی پوکر انواع دست‌ها در بازی پوکر اصطلاحات رایج و مهم در پوکر
1. پوکر Draw Five card 1. High Card Check: برای ثابت نگه‌داشتن مبلغ شرط و عدم تمایل به افزایش شرط بازی
Draw
Badugi
2. پوکر Stud Razz 2. One Pair Fold: برای کنار کشیدن از بازی
Seven Card Stud
3. پوکر Community Texas holdem 3. Two Pair All in: برای شرط کردن تمام پول خود
Omaha
4. Three of a Kind Straight Pot: جمع میزان مبلغ شرط تعیین‌شده بر روی میز
5.Straight Bluff: به معنای فریب دادن سایر بازیکنان، مثلاً با شرط مبالغ بالا
6. Flush Re raise: تعیین شرط بیشتر از مبلغ شرط بازیکن قبلی
7. Full House Flat call: تکرار شرط بازیکن قبلی
8. Four of a Kind High card: کارتی که بالاترین ارزش را دارد
9. Straight Flush و …
10.Royal Flush

طبقه‌بندی دست‌ها در بازی پوکر

# در بازی پوکر ده نوع طبقه‌بندی دست وجود دارد که ضعیف‌ترین دست تا قوی‌ترین دست را دربر می‌گیرد.

  • طبقه اول، طبقه High Card است. در این طبقه هیچ یک از کارت‌های رو شده مثل هم نیستند. در این حالت اگر در کارت‌های شما که هیچ‌کدام مثل هم نیستند یک کارت شاه وجود داشته باشد و در دست رقیبتان که طبقه کارت‌های او هم از نوع غیر همانند است، یک کارت بی‌بی وجود داشته باشد، شما برنده می‌شوید. چراکه شاه از نظر جایگاه از بی‌بی بالاتر است.
  • طبقه بعدی، طبقه One Pair است. در این حالت از بین پنج کارت موجود، دو کارت شبیه به هم هستند. مثلاً دو تا کارت با عدد هشت، یا دو کارت شاه. به این کارت‌ها، هم‌رتبه هم می‌گویند.
  • طبقه سوم، Two Pair نامیده می‌شود. در این حالت بازیکن دو کارت جفت دارد. به طور مثال داشتن دو کارت سرباز و دو کارت 2، مشمول این حالت می‌شود.
  • طبقه چهارم، Three Of a Kind یا ست است. در این حالت بازیکن در دستش سه تا کارت هم‌رتبه دارد. مثلاً داشتن سه تا کارت شماره 4.
  • طبقه پنجم، Straight است. در این حالت پنج کارت داریم که رتبه‌هایشان پشت سر هم است. مثلاً کارت‌های به شماره‌های 5، 6، 7، 8 و 9، یا کارت‌های 8، 9، 10، سرباز و بی‌بی.
  • طبقه ششم، حالت Flush یا همان رنگ است. در این حالت بازیکن باید کارت‌هایی داشته باشد که همگی از یک خال باشند. مثلاً هر پنج کارت از خال دل باشند.
  • طبقه هفتم، حالت Full House است. در این حالت باید یک ست و یک جفت داشته باشیم. یک ست همان‌طور که قبلاً گفتیم شامل سه کارت هم‌رتبه و یک جفت هم شامل دو کارت هم‌رتبه است. مثلاً داشتن سه کارت با عدد 8 و دو کارت با عدد 6.
  • طبقه هشتم، به نام Four of a Kind معروف است. در این حالت باید چهار تا کارت هم‌رتبه داشته باشیم. مثلاً داشتن چهار تا کارت با شماره 8.
  • طبقه نهم، Straight Flush نامیده می‌شود. در این حالت، کارت‌ها باید از یک خال بوده و اعدادشان پشت سر هم باشد. مثلاً داشتن کارت‌های با اعداد 5 تا 9 و همگی از خال پیک.
  • طبقه دهم نیز که طبقه آخر است، حالت Royal Flush است. در این حالت پنج کارت می‌بایست شامل کارت‌های 10، سرباز، بی‌بی، شاه و آس و همگی از یک خال باشند.
انجام بازی پوکر آنلاین
اموزش بازی پوکر آنلاین

انجام بازی پوکر شرطی آنلاین

بهتر است آموزش بازی پوکر آنلاین را با یک مثال قوی از انجام یک بازی کامل، به طور واضح و روشن برایتان بیان کنیم. با مرور این بازی که با ساده‌ترین حالت ممکن شرح داده می‌شود، دید جامع و کاملی نسبت به چیستی و کلیت بازی پوکر آنلاین به دست خواهید آورد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با همدیگر یک دست بازی پوکر را انجام دهیم و با قوانین بازی آشنا شویم.

# در بازی پوکر چهار راند داریم:

  • راند اول که Pre Flop است.
  • راند دوم، The Flop نامیده می‌شود.
  • راند سوم، The Turn نام دارد.
  • راند چهارم یا راند آخر، با نام The River شناخته می‌شود.

فرض کنید ما می‌خواهیم بازی پوکر 4 نفره را انجام بدهیم. در بازی پوکر، دو بازیکن مهم به نام‌های اسمال بلایند Small Blind و بیگ بلایند Big Bind وجود دارند. همچنین نفر پنجمی به نام دیلر Dealer در این بازی برای بر زدن و پخش کارت نقش‌آفرینی می‌کند. این بازیکن‌ها جایگاه خاصی در بازی دارند. به این شکل که هر بازیکنی که دیلر باشد، سمت چپ او بازیکن اسمال بلایند و سمت چپ اسمال بلایند نیز بیگ بلایند قرار دارد. بازیکن اسمال بلایند همیشه می‌بایست مبلغی را که میز پوکر تعیین می‌کند پرداخت کند تا وارد بازی شود. بعد از آن هم بیگ بلایند باید مبلغی به ارزش دو برابر مبلغ اسمال بلایند را در نظر بگیرد.

نکته مهم این است که این سمت‌ها و نقش‌ها در طول بازی و مرحله به مرحله و به شکل ساعت‌گرد تغییر می‌کند. فرضاً اگر در مرحله اول من در نقش دیلر باشم، در مرحله بعدی نقش دیلر به نفر سمت چپ من می‌رسد؛ یعنی در مرحله بعد، نفر اسمال بلایند، دیلر می‌شود. همین روند در مراحل بعدی ادامه پیدا می‌کند تا بازی تمام شود.

 

شروع بازی پوکر با راند اول

راند اول بازی پوکر یعنی راند پری فلاپ شروع می‌شود. همان‌طور که گفتیم اسمال بلایند مبلغ تعیین‌شده توسط میز پوکر برای شرط‌گذاری را با استفاده از ژتون‌هایش روی میز می‌گذارد. بعد از آن هم بیگ بلایند به اندازه دو برابر مبلغ اسمال بلایند، ژتون می‌گذارد. در ادامه دیلر شروع می‌کند به پخش کردن کارت و به هر بازیکن دو کارت می‌دهد. روند پخش کارت‌ها به این صورت است که اول یک دور به همه یک کارت می‌دهد و کارت دوم در دور دوم به بازیکنان داده می‌شود. وقتی پخش کارت تمام شد، بازیکنان نباید کارت‌های خود را به دیگران نشان بدهند و همچنین نباید کارت‌های دیگران را ببینند.

دانلود بازی پوکر شرطی
دانلود بازی پوکر شرطی

در این آموزش ما چون قصد داریم مثال واضحی از یک بازی واقعی پوکر را ارائه کنیم و قوانین و نحوه بازی را یاد بگیریم، فرض می‌کنیم کارت‌های بازیکنان رو هستند و آن‌ها را می‌بینیم.

شروع‌کننده بازی، همیشه بازیکنی است که سمت چپ بیگ بلایند قرار دارد. این بازیکن سه گزینه برای انتخاب دارد. اولین گزینه، کال کردن (Call) است؛ یعنی مبلغ بیگ بلایند را قبول می‌کند و معادل آن را برای شرط می‌گذارد. گزینه دوم، رایز کردن (Raise) است؛ یعنی مبلغی بیشتر از مبلغ تعیین‌شده را برای شرط می‌گذارد. گزینه سوم نیز فولد کردن (Fold) است. به این معنی که بازیکن از این دست بازی کنار می‌رود و آن را ادامه نمی‌دهد. این انتخاب‌ها را با توجه به کارت‌هایی که در دستش دارد انجام می‌دهد.

# فرض کنیم در این بازی، کارت‌های زیر به بازیکنان رسیده باشد:

  • در دست دیلر، دو کارت 8 گشنیز و 4 خشت باشد.
  • در دست اسمال بلایند، کارت‌های 6 دل و 5 پیک باشد.
  • در دست بیگ بلایند، دو کارت 7 دل و شاه خشت باشد.
  • در دست بازیکن چهارم هم کارت‌های آس گشنیز و بی‌بی گشنیز باشد.

گفتیم شروع‌کننده بازی نفر سمت چپی بیگ بلایند، یعنی بازیکن چهارم است. با توجه به کارت‌هایی که در دست نفر چهارم است، می‌بینیم که کارت‌ها یک رنگ و یک خال بوده و جایگاه بالایی هم دارند. بر این اساس تصمیم صحیح‌تر و هوشمندانه‌تر این است که در این دست کال کند؛ یعنی مبلغی معادل بیگ بلایند، برای شرط وسط بگذارد. بعد از تصمیم و اقدام او، نوبت به بازیکن بعدی می‌رسد که در این بازی همان دیلر است.

ازآنجایی‌که کارت‌های در دست او کارت‌های بی‌ارزشی بوده و هم‌رتبه هم نیستند، پس تصمیم می‌گیرد که فولد کند یعنی این دست را کنار بکشد. همین سؤالات از نفرات بعدی هم پرسیده می‌شود و پس از اینکه همه بازیکنان مبلغشان را برای شرط انتخاب کردند و روی میز بازی پوکر گذاشتند، ژتون‌ها به گوشه زمین انتقال داده می‌شود و می‌رویم سراغ راند دوم.

پوکر شرطی انلاین
اموزش پوکر به زبان ساده

راند دوم در بازی آنلاین پوکر

راند دوم بازی پوکر یعنی راند فلاپ شروع می‌شود. در این راند دیلر سه تا کارت روی میز می‌گذارد. در این بازی، فرض می‌کنیم کارت‌های شاه پیک، بی‌بی خشت و آس پیک روی میز قرار داده شده‌اند. با این کار همه بازیکنان با دو کارتی در دستشان دارند و سه کارتی که برای عموم بر روی میز است، پنج کارت دست بازی پوکرشان را درست می‌کنند. در این مرحله، شروع‌کننده بازی، اسمال بلایند است.

اسمال بلایند چند گزینه برای انتخاب دارد: چک کردن (Check)، رایز کردن (Raise) و فولد کردن (Fold). چک کردن یعنی اینکه مبلغی را برای شرط نمی‌گذارم و فقط می‌خواهم بازی ادامه پیدا کند. رایز کردن یعنی اینکه مبلغ بیشتری را برای شرط در نظر می‌گیرم. در این حالت اگر اسمال بلایند تصمیم بگیرد که رایز کند، بقیه بازیکنان باید آن مبلغ را بپذیرند. گزینه سوم او هم فولد کردن است که یعنی این دست را بازی نمی‌کند و کنار می‌ایستد.

اسمال بلایند در این بازی پوکر فرضی با توجه به کارت‌هایی که دارد، یعنی 6 دل و 5 پیک که با کارت‌های روی میز هم‌رتبه نیستند، تصمیم می‌گیرد که فولد کند. نوبت به بازیکن بعدی یعنی بیگ بلایند می‌رسد. بیگ بلایند یک شاه دارد و همان‌طور که گفتیم، یک شاه هم روی میز است. پس یک جفت دارد. این بازیکن تصمیم می‌گیرد کال کند. نوبت به بازیکن بعدی می‌رسد. بازیکن چهارم یک کارت آس و یک کارت بی‌بی دارد. روی میز هم این دو کارت وجود دارند. پس در حالت Two Pair قرار دارد. این بازیکن بهتر است که رایز کند. نوبت به بازیکن بعدی می‌رسد، یعنی همان دیلر. باز هم کارت‌های او با کارت‌های روی میز یکی نیستند و فولد می‌کند. در پایان این دست، مجدد ژتون‌ها به گوشه میز منتقل می‌شوند و می‌رویم سراغ راند سوم یعنی راند ترن.

راند سوم پوکر

راند ترن در بازی پوکر شروع می‌شود. در این راند دیلر یک کارت دیگر روی میز قرار می‌دهد. در این بازی فرض می‌کنیم، کارت 5 دل است. در این حالت هر بازیکن جمعاً با دو کارت در دست خودش و 4 کارت روی میز، 6 کارت دارند. از بین این 6 کارت باید پنج کارت دست پوکر خود را انتخاب کنند.

نحوه شرط‌بندی در این راند هم مثل راند قبلی است و شروع‌کننده بازی هم اسمال بلایند است. از او پرسیده می‌شود که چه تصمیمی دارد. می‌بینیم که کارت پنجی که در دست دارد با کارت پنج روی میز جفت است. پس یک جفت دارد. در این شرایط این بازیکن کال می‌کند. نوبت به بازیکن بعدی یعنی بیگ بلایند می‌رسد. این بازیکن هم با داشتن کارت شاه در دست و کارت شاه روی میز، یک جفت دارد و در نتیجه او هم کال می‌کند. نوبت بازیکن چهارم می‌شود. او با داشتن آس و بی‌بی و جفت بودن آن‌ها با آس و بی‌بی روی میز، دو جفت دارد. لذا رایز می‌کند. سپس نوبت به بازیکن بعدی که دیلر است می‌رسد. ازآنجایی‌که او کارت‌های هم‌رتبه ندارد، پس فولد می‌کند. بعد از اینکه همه بازیکن‌ها مبلغ شرطشان را تعیین کردند، ژتون‌ها به گوشه میز منتقل می‌شود و می‌رویم سراغ مرحله آخر.

راند آخر در بازی پوکر

راند آخر بازی پوکر یعنی راند ریور شروع می‌شود. در این راند دیلر یک کارت دیگر روی میز قرار می‌دهد. در این بازی، فرضاً کارت آس دل است. در این مرحله هر بازیکن جمعاً هفت کارت دارد که شامل دو کارت در دست خودش و پنج کارت روی میز است. بازیکنان از بین این هفت کارت، دست پوکر خود را باید انتخاب کنند. نحوه شرط‌بندی در این راند هم مثل راند دوم و سوم است. شروع‌کننده بازی مجدداً اسمال بلایند است. از او پرسیده می‌شود که چه تصمیمی دارد. ازآنجایی‌که او هنوز یک جفت دارد، تصمیم می‌گیرد که کال کند.

بازیکن بعدی هم که یک کارت شاه جفت دارد، کال می‌کند. بازیکن بعدی هم به دلیل داشتن دو جفت، تصمیم به رایز کردن می‌گیرد. بازیکن آخر هم که دیلر است، چون هیچ کارت جفت یا هم‌رتبه‌ای ندارد، باز هم فولد می‌کند. بعد از اینکه همه بازیکنان در مرحله چهارم مبلغ شرط خود را تعیین کردند، کارت‌ها همه به رو قرار می‌گیرند. ژتون‌ها هم دوباره به گوشه میز منتقل می‌شوند. حال باید ببینیم برنده چه کسی است.

می‌بینیم که اسمال بلایند و بیگ بلایند با توجه به کارت‌های در دستشان که رو شده است و کارت‌های روی میز، یک جفت دارند؛ یعنی وان پیر One Pair شده‌اند. بازیکن بعدی نیز دو جفت دارد. در واقع با توجه به طبقه‌هایی که ابتدای مقاله عنوان کردیم، او در طبقه فول هاوس Full House قرار گرفته است. فول هاوس یکی از ده حالت برنده می‌باشد. بازیکن دیلر هم که هیچ جفتی ندارد، از بازی خارج می‌شود. در نتیجه بازیکنی که فول هاوس شده است، به عنوان برنده در نظر گرفته خواهد شد. نهایتاً همه ژتون‌های جمع شده در گوشه زمین به فرد برنده تعلق می‌گیرند.

حال فرض کنیم که بازیکن فول هاوس در این بازی پوکر وجود نداشت و دو بازیکن دیگر که در حالت یک جفت قرار دارند، در مرحله تعیین برنده قرار می‌گرفتند. در این حالت، از بین این دو بازیکن که هر دو در یک طبقه قرار دارند، بازیکنی به عنوان برنده انتخاب می‌شود که جایگاه کارت جفت آن بالاتر باشد. به طور مثال در این بازی، بازیکن بیگ بلایند که کارت جفتش شاه بود، برنده می‌شد.

جمع‌بندی

بطور خلاصه بازی پوکر یکی از انواع بازی‌های بسیار محبوب در سراسر دنیا و همچنین ایران است. این بازی هم در کلاب‌های بازی یا کازینوها (البته در خارج از کشور) و هم به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد. هر دو حالت جذابیت‌های خاص خود را دارند. برای ورود به بازی پوکر و افزایش احتمال برنده شدن در آن، لازم است نحوه انجام پوکر قوانین و ترفندهای آن را بلد باشید.

یاد گرفتن این بازی ساده است؛ اما قطع به یقین تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه‌ای و انجام بازی‌های سودآور نیازمند تمرین و کسب تجربه بسیار می‌باشد.

‫3 دیدگاه ها

  1. بازی پوکر آنلاین در صورتی هم که به صورت آنلاین میباشد بهترین بازی محسوب میشه من که داخل بازی احساس هیچ کمبودی از نظر گرافیکی ندارم حتما شما ها هم به این بازی بپیوندید این بازی در نگاه اول توجه کاربر رو به خودش جلب میکنه تازه اگه تازه واردید آموزش گذاشتن برای شما تا بتونید خودتون رو حرفه ای کنید

  2. بازی جذاب و هیجان انگیز، یه بازی انلاین با گرافیگ و سرعت عالی برای حرفه ایهاو حتی افراد مبتدی. پوکر را اینجا تجربه کنید

  3. خیلییی باحال و اموزنده بود واقعا تجربه جدیدی کسب کردم و تشکر میکنم از سازنده که همچین بازی جذابی اراعه داده و بدون هیچ مشکلی من پلی دادم حتما حتما این بازی رو نصب کنید از دستش میدید من خودم قوانین جدید یاد گرفتم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا